onsdag 23 januari 2013

Middagstips


Inspirationen till gårdagens middag hämtade jag ur senaste Elle mat & vin. Eftersom jag aldrig följer recept så var det just inspiration. Halverade två kycklingfiléer och brynte dem för att sedan låta dem vila innan jag lindade dem i parmaskinka. Tömde kylen på lite grönsaker och squash, vitlökar och morötter få lite extra tid i ugnen innan jag fyllde på med paprika, svamp, broccoli och rödlök. I med köttet i formen och pressade över en citron och klyftade en annan citron som fick följa med i ugnen. Givetvis med kryddor och olivolja. När det var ca 10 minuter kvar så hällde jag på matlagningsgrädde blandad med mjölk samt fond. För min del som inte tog sås på tallriken så hade jag gärna kunnat hoppa över det sista steget men jag tror att kycklingarna mår bra av  lite vätska. Sen kan jag inte utmana ödet allt för mycket gällande matlagningen här hemma. För husfridens skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar