tisdag 29 januari 2013

I ett hus med rosa dörr

Bilder: Pinterest
Idag drömmer jag om att bo i ett hus med en rosa, vacker, gammal dörr. Att kunna gå med bara ben och höga klackar. I en fluffig ballerinakjol och känna mig så där chic. Och inte alls känns mig utklädd som jag brukar göra i en del kläder som är fina på andra men inte på mig. Utan bara fullständigt bekväm i min kjol och i mig själv. Och gå hem till mitt hem med den rosa dörren som knarrar när jag öppnar den. Det känns som om detta är en kväll då den enda energin jag har är att just drömma. Och surfa resor. 




2 kommentarer:

  1. Men sådana kvällar är såå viktiga. Tisdagar är min kväll, då har jag egentid. Före jul hade jag ingen egentid, kalendern var sprängfull och det blir inte bra om man inte får andningshål. Så när klockan klämtade 2013 tänkte jag att jag skulle boka in egentid som man bokar in tvättid osv. Det är faktiskt jätteskönt. Idag får jag göra precis vad jag vill. Har tränat och pratat med franska vänner på skype. Det blir ofta inget mer än vanlig vardag men mentalt är det jätteskönt att veta att den här dagen bara är min.

    SvaraRadera
  2. Mia: jag var väldigt duktig på det innan. Att avsätta egentid. Och det är superviktigt. Måste börja göra det igen...

    Ha en fin dag och gå nu inte in i glasväggar och sånt idag.. ;)

    SvaraRadera