fredag 25 januari 2013

Förändrade smaklökar

Så snabbt det går att förändra smaken. Under de 24 dagar som har gått sedan jag uteslöt socker och mjöl ur kosten så har det hänt väldigt mycket. Av någon anledning så har jag uteslutit nästan alla kolhydrater. Eller iallafall snabba sådana. Jag äter dock alla grönsaker och rotfrukter. Idag tänkte jag dock festa till det och gjorde ungsbakade sötpotatisklyftor till vår oxfilé. Och sambon gjorde rödvinssås. Jag åt en klyfta men gud vad sött det var. Nu har jag aldrig varit översvallande förtjust i sötpotatis men nu var sötman mycket mer framträdande. Tror att jag håller mig till grönsaker i fortsättningen. 


Nu äter jag varken GI eller LCHF men ur GI-synpunkt är sötpotatis ett mycket bättre alternativ än potatis. 

2 kommentarer:

  1. Ser fantastiskt gott ut! Har du allergi/får magont av socker/mjöl/kolhydrater?

    SvaraRadera
  2. Sassa: Nä, jag är inte allergisk och ont i magen får jag bara av varma, feta mejeriprodukter. Jag försöker förändra min kost för att gå ner i vikt. Dock ska jag inte vara precis så här hård mot mig själv för resten av livet. Jag dricker inte ens vin nui januari..

    SvaraRadera