söndag 6 januari 2013

Årets första helg


Första helgen på 2013 går mot sitt slut och det gör också min första vita helg utan socker, alkohol och mjöl(nästan). Det har varit en annorlunda helg. Råbiffen på Bon utan ett glas rött smakar inte riktigt likadant. Spelkvällen med goda vänner var en utmaning då det stod världens största godisskål framför mig under sex timmars spel och jag försökte intala de andra att mina daddelbollar faktiskt var goda. Men två pass på gymmet har jag hunnit med, eller tre om jag räknar fredagens lunchpass. Jag har ätit goda frukostar bestående av fincrips med keso, kalkon och grönsaker. Fincrisp var det där med nästan inget mjöl. Jag har druckit smoothies bestående av bär, spenat och citron. Jag har tvättat och storstädat hemma och låtit en köttfärssås stå och puttra mer eller mindre hela dagen som jag åt med en stor sallad och hyvlad, lätt kokt squash. Vi har varit och shoppat blommor så nu står det våriga blommor i varenda kruka och vas. Inte klokt vad man hinner mycket när man är pigg på helgerna.

4 kommentarer:

  1. Vad hade du i din smoothie? Jag behöver verkligen lite nya smoothietips!
    Här har det också varit en vit helg, skönt för jag har fått massor gjort.

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna.

    Lite olika. Idag hade jag jordgubbar, blåbär, saften av en halv citron, saften av en halv apelsin, en näve babyspenat och en halv banan.
    jag gillar egentligen bättre såna som är yoghurtbaserade men denna var god. Ett tag var jag väldigt duktig och gjorde pure av frukt och frös in i iskubber. Då var det bara att välja ett par smaker och mixa. Mango en en av mina favoritsmaker annars.

    Mmm.. man får verkligen mycket gjort. Sen hade ju ett glas vin till maten varit trevligt men har jag bestämt mig så har jag.

    Ha en fortsatt trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Det är kalasjobbigt, jag försöker vara nyttigare nu jag med. Man märker framförallt av det när man ska vara social men mitt mål är inte att sluta njuta av livet för evigt. Bara för en liten tid så det där jäkla sockermonstret dör. :)

    SvaraRadera
  4. Precis Mia, det är så jag tänker oxå.... Jag tror ju lixom att ett glas vin till maten är bra för själen. För mig handlar det även om att utmana mig själv lite... Men idag går jag in i vecka 2 och det känns rätt bra faktiskt..

    SvaraRadera