tisdag 19 juni 2012

Vänskap och nedräkning

Jag och en av de jag kommer sakna mest. Min fina Louise. Som tur är så har vi hennes extrasäng!

Stress känns just nu som det mest lämpliga ordet för att beskriva min sinnesstämning. Sju dagar till flytt, åtta dagar till sista dagen på jobbet och nio dagar till Italien. Sen väntar 6 1/2 veckors semester så då ska lugn och harmoni infinna sig. Just nu får jag många frågor gällande hur det känns. Hur det känns att lämna den stad som så mycket är jag. Den stad där jag skrattat, gråtit, levt och verkat i många år. Den stad där jag har minne i varenda korsning och där mina bästa vänner bor.  Jag tror att det är det som är värst, att komma längre ifrån vänner och familj. Eller jag tror inte. Jag vet. 

Även om avståndet inte är astronomiskt så blir det svårt med spontana grillkvällar i parken, lunchpicknick med vännen som känner mig bättre än vad jag själv gör. Och det där att hela tiden veta att det alltid finns en väldigt fin vän ett par minuter bort. Den näst intill traditionsenliga spelkvällen på fredagskvällen, kramen av vanlig måndagmorgon av fina kollegor och tillika vänner. Ja, när jag tänker efter så känns det... 

Älskar er mina fina, underbara vänner. 

4 kommentarer:

  1. Lycka till fina Emma! Det är bara en tågresa bort, så får du tänka. Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Love you too!! Kommer att använda min säng asap :) P o k

    SvaraRadera
  3. är det ändå inte härligt att tänka att du utnyttjat staden till max. verkligen njutit av den. och nu har du ett oskrivet kapitel i form av ny stad där du kan göra samma sak. (:
    stort lycka till med allt, tycker det är starkt av dig att våga!!

    SvaraRadera
  4. Emma.
    Jag har förträngt din flytt till Göteborg, men nu är det så nära, den har kommit ifatt mig nu o det är jobbigt.
    Mitt hjärta gråter när jag läser det du skrivit i din blogg.
    Jag kommer att sakna dig nära mig,men det tar inte lång tid att köra till Göteborg o så har vi ju stugan i Falkenberg där vi kan träffas när vi längtar.Henrik är en toppenkille som vi tycker väldigt mycket om , o du kommer säkert att trivas på ditt nya jobb.Älskar dig mitt hjärta, önskar dig allt gott i Göteborg. Vi ses på måndag .Ha en trevlig midsommar, hälsa Henrik ./Mamma

    SvaraRadera