lördag 26 maj 2012

Inför Eurovision

Lördag och Eurovisiondags. Det börjar bli hög tid för mig att avlägga mitt tips. Förutom i fjol då jag inte satte mitt tips alls så har jag haft rätt vinnare sedan Sertab vann med "every way that I can" 2003. Jag känner stundens allvar. Jag har faktiskt inte hört alla låtarna då jag inte såg semifinal två men jag ska göra ett tappert försök. 

För första gången så kommer jag nu att vara patriotisk och sätta Sverige och Loreen som etta. Jag tror verkligen på låten och Loreen. Om vi inte vinner med detta så kan vi lägga ner. Eller iallafall lägga ner att försöka skicka genuint bra låtar för det är vad Euphoria är. En låt som är bra på riktigt och som fungerar utanför Eurovision. 

Som två sätter jag de ursöta ryska tanterna. Jag har varit i valet om jag till och med tror att de kommer att klå Loreen men jag måste sätta dem som två.  I år är jag patriot.

Som trea sätter jag faktiskt Rumänien Trallvänligt som passar på valfri charterort där det serveras paraplydrinkar gjorda på fulsprit och god smak är en bristvara. Tror på många röster från grannarna i detta fallet. Dock bär det mig emot att sätta denna låten som trea när Rumänien 2006 med sin bästa låt någonsin kom fyra. 

fjärde plats sätter jag en smäcker ballad. Serbien. det måste finnas en ballad på topp fem och i år tror jag på Serbien. 

femte plats sätter jag Italien. Det bär mig lite emot då jag hade hoppats på en svulstig italiensk ballad och inte en engelsk/italiensk poplåt. Men jag gillar det. 

Vad tror ni om kvällens resultat?

1 kommentar: