torsdag 23 februari 2012

En försmak av våren

Vilket härligt väder, termometern visar åtta grader och solen skiner från en klarblå himmel. Nya blommor till skrivbordet på kontoret är införskaffade och det känns riktigt vårigt. Om en liten stund är det dags för ansiktsbehandling i 90 minuter så att även hyn ska bli härligt vårfin. Hade jag hunnit så hade det även blivit en sväng på stan för att få ännu mer vårinspiration.

Hoppas att detta vädret håller i sig så att ett par stärkande promenader ryms i en för övrigt fulltecknad helg. När jag ser denna bilden blir jag väldigt sugen på en härlig promenad vid havet.

Ps. Som en sann rojalist så glädjs jag åt den nya prinsessan som är född. Är nyfiken på namnet som ska avslöjas i morgon. Blir det en Alicia eller kanske en Lilian? Eller en Kristina?  Vad tror ni?

6 kommentarer:

  1. Hej Emma! Jag undrar när du ska köra din story om vad som hänt i ditt liv sen du slutade blogga sist! Är nyfiken helt enkelt! En sån lista från förr med favoritsaker osv hade också varit skoj! Kram

    SvaraRadera
  2. Anonym: Jag ska, det är ett av mina dåliga samvete. SÅ mycket att göra, så lite tid men det kommer. Lovar!

    Katta: Mmm, får mig att längta efter våren!

    SvaraRadera
  3. Hej Emma

    Håller med Katta, underbar bild. Det är såna bilder som får mig att vilja flytta till Malmö. Älskar havet. Vet du någon lägenhet man kan hyra 1 vecka i sommar, det skulle vara kanon att åka ner.
    Kram Christina

    SvaraRadera
  4. Hej Christina.

    Närheten till havet är underbart. Just denna bilden är tagen ca en mil från Malmö dock men det finns ju stränder även inne i stan. När hade du tänkt dig gällande lägenhet? / Emma

    SvaraRadera
  5. Hej Emma

    Nån gång i Juli hade jag tänkt, men jag är flexibel, har inte lagt in om semester än.
    Christina

    SvaraRadera