tisdag 22 november 2011

Vanor

När jag kommer hem efter en helg i Göteborg brukar jag åka och köpa nya snittblommor och handla mat så att min kyl inte gapar tom. Denna veckan blir det dock lite annorlunda eftersom jag kom hem först idag och åker tillbaka på Fredag. Mina lådor med soppor i frysen kom alltså väl till pass idag. Tror att jag i framtiden måste bli bättre på att skriva vad mina frysta lådor innehåller då jag idag förväntade mig grönsakssoppa men fick jordärtskocksoppa. Det är det som är spänningen med att aldrig skriva på lådorna och faktiskt det mest spännande ikväll.

Blommor är inte heller någon idé att införskaffa, dels för att det blir Göteborg i helgen men även för att nästa vecka ska mitt hem fyllas av vita hyacinter och Amaryllis. En torkad Hortensiakvist får pryda sängbordet tillsammans med smyckeskrin från Anthropologie, ask från iittala och bok från Bookinbinders. I fönstret står en blomma som min mamma har passat en längre tid och fått så här fin. Undrar hur lång tid det kommer att ta innan jag förstör hennes verk?

Resten av denna Tisdag ska jag ägna åt att läsa julnumren av Livingetc och Hus & hem med en stor kopp te. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar