onsdag 26 oktober 2011

Duschfavoriter

Det är ganska märkligt. Jag är väldigt intresserad av kläder men när det kommer till smink och hår fullständigt ointresserad. Jag går inte till frisören förrän jag känner att jag inte står ut med mitt hår längre. Då brukar min frisör och tillika kompis på ett sms i stil med "mitt hår håller på att dö. KATASTROF" eller liknande. Nu har jag sagt till henne att hon måste boka in och ge mig en tid när jag ska infinna mig för detta håller inte. En himla tur att jag har tid nästa vecka annars hade det varit en riktig kris. När det kommer till hårvård är jag nästan lika dålig, efter hot har jag nu lärt mig att göra inpackning en gång i veckan och jag använder Morocaan oil ca 2 ggr i veckan. Dock tvättar jag mitt hår helt för ofta och det blir ca varannan dag. När det kommer till styling är jag extremt lat. Oftast tvättar jag håret på kvällarna och låter det självtorka för att på morgonen dra ett par drag med plattången och tuppera lätt. Dag två blir det nästan alltid hästsvans eller knut i håret. 

När jag var i London insåg jag att jag glömt att ta med schampo och balsam och sprang in på Boots och köpte denna serie som jag verkligen gillar. Vet inte om det är något som frisörer rekommenderar men jag kommer iallafall fortsätta med denna. Duschkrämen kommer från Philosophy och doftar precis som namnet antyder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar