måndag 10 oktober 2011

Dags att prata om riktiga saker

Idag läste jag det som ingen människa ska läsa, skrivit av en faster som aldrig skulle behöva skriva de orden. En familj går i genom det overkliga, det som ingen familj ska behöva utsättas för. En liten flicka borde leka, skratta och inte borde behöva lära sig om livets orättvisor vid en ålder på fyra år. Cancer, denna fruktansvärda cancer som inte skiljer på vuxna och barn. Denna hemska sjukdom som förstör liv.

Flickan jag läste om heter Elin, hon är fyra år. När hon föddes pluggade jag med hennes pappa. Idag har hon drabbats av cancer. Istället för att busa och leka måste hon nu genomgå cellgiftsbahandlingar, tappa håret och utsättas för saker om inget barn ska behöva vara med om. Hennes familj måste se sin lilla prinsessa må dåligt.

Stöd Elins och alla andra barn med cancers kamp genom att SKÄNKA PENGAR HÄR. Även om insamlingen är startad i Elins namn är detta en insamling för alla de barn som får beskedet som inget barn, eller vuxen ska få.

Idag går mina tankar till Elin, hennes familj och alla andra familjer där ute som kämpar.

2 kommentarer:

  1. Fy fan så orättvis världen är ibland!

    (Det jag egentligen skulle skriva var att jag precis hittat hit och gillar din blogg jättemycket)

    /Caroline

    SvaraRadera
  2. Hej Caroline och välkommen. Vad roligt att du gillar min blogg...

    Kram! Emma

    SvaraRadera