tisdag 9 augusti 2011

Inte min sanning

Då jag är en hängiven apple fan så är det väldigt långt ifrån min sanning men det ligger något i det. Något att livet ibland var lite enklare innan det var en hygienfaktor att vara nåbar 24 timmar per dygn, sju dagar i veckan. 
Har reagerat på en sak under min semester. Jag tillhör själv den kategori som aldrig stänger av telefonen på min semester. I mitt semestersvar har det stått att jag har semester men läser mina mail sporadiskt och finns på mail eller telefon. Det jag har märkt att det är fler och fler som är hyfsat tillgängliga på sin semester. Är det så att gränsen mellan arbete och privat suddas ut mer och mer eller är det vår (läs min) prestationsångest som gör sig påmind? Är det så att vi inte kan koppla ner, eller av ens när vi är lediga? 
Jag är nämligen tveksam till att det handlar om att vi inte kan stänga av. Det är nog, i alla fall i mitt fall, så att vi inte vill stänga av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar