tisdag 26 juli 2011

Produktiva Tisdag

Vilken produktiv dag jag haft. Började dagen med 90 minuters powerwalk i det fina vädret. Sen gick jag och handlade ingredienser till en sallad. Hem och fixade till en smoothie och gjorde sallad för att ta med till stranden. Som sällskap på stranden har jag haft en bok, nya Elle mat och vin samt sommar i P1 i form av underbara Clara och Jonas Jonasson. Bäst hitintills i år tycker jag att Mark Levengood är. Följt av Henke Larsson och Underbara Clara. Vilken är er favorit??

Var hemma vid 18.30 och sedan dess har jag gjort en grönsaksoppa som nu ligger i frysen, sallad till middag, städat och kollat på Allsång på Skansen. 
    Basen till min soppa. Paprika, massa tomat, citron, lök, chili och vitlök som får rostas i ugnen ca en      timme. Sen mixar jag grönsakerna med vatten, grönsaksbuljong, basilika, tabasco, salt och peppar. En stor laddning ligger nu i portionsförpackningar i frysen. Perfekt efter en stressig dag på jobbet. 

Kvällens middag blev inte soppa utan sallad med vattenmelon, fetaost, edamamebönor, kalkon och ägg

Semester kan verkligen se väldiga olik ut dag från dag men det finns en tjusning med det...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar