söndag 31 juli 2011

En update från bästkusten

Vad tyst jag har varit här på bloggen på sistone. Det har lixom hänt så mycket roliga saker så jag har inte haft tid att blogga. Befinner mig nu i Göteborg och har gjort det ett par dagar. Man kan ju sammanfatta de senaste dagarna med ord som strålande sol, iskallt rosé, färskaste skaldjuren och bästa sällskapet.

Massvis med skaldjur som jag och syrran mumsade på i Torsdags. Efter en himla massa rosé och champagne så hamnade vi senare på Loccateli och Lounge.

I fredags så låg vi och solade ute i Långedrag och åt en av Sveriges bästa räkmackor på värdshuset. 

Som för övrigt är en magiskt vacker plats. Såhär ser en av verandorna ut. Utomhus så sitter man bekvämt  i soffor med fladrande skira gardiner omkring sig med havet som utsikt. 

Ett av mina absolut bästa Göteborgstips. Fredagen fortsatte sedan med att Cecilia intog Göteborg och vi var och käkade tapas och sedan var det fullt ös på Port du Solei men bilderna därifrån finns i min andra kamera och till den har jag ingen sladd med mig. 

Denna mäktiga båt la till bredvid oss igår ute på Marstrand. Otroligt vackert är skeppet "tre kronor".

Helgen avslutades med Båtfest och utgång på Marstrand med ett skönt gäng. Behöver jag säga att vi tar det väldigt lugnt idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar