tisdag 29 mars 2011

Kundbemötande

Mitt arbete må ha gjort något arbetsskadad och till en oerhört kräsen konsument när det gäller service men det ska man vara. Som konsument förtjänar du alltid att bli väl behandlad och här har många butiker och företag mycket kvar att lära. 

Igår hittade jag min vårjacka på nätet. Den kom från Barbour och eftersom jag verkligen vill ha den så började jag ringa till butiker där de säljer Barbour. Den första butiken jag ringde till är en anrik butik i Malmö. Bemötandet jag fick var under all kritik. Jag fick höra att jag inte kunde förvänta mig att de hade samtliga modeller på frågan om jag visste vem som skulle kunna ha den fick jag endast ett kort "vet ej" tillbaka. Andra butiken jag ringde ligger i Lund. Dessvärre hade inte heller denna butiken just den specifika modell jag var ute efter. Men istället för att svara vet ej fick jag en lång lista på butiker runt om i landet som skulle kunna ha den. Då Barbour´s webbshop inte skickar till Sverige fick jag oxå tips på hur jag skulle kunna få hit den om ingen hade den. Samtalet avslutades med ett lycka till. Kan ni gissa en gång vart jag kommer att handla i fortsättningen samt vilken butik jag kommer att rekommendera. Ett enkelt sätt att hitta en trogen kund samt att få denna kunden att sprida det vidare.

En stor eloge för god service och i det här fallet hittar man det på Scandinavian Sportsmen i Lund.

Om ett av den trevliga tjejens tips gav resultat. Jajamensan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar