söndag 6 februari 2011

En annorlunda Söndag

Har tillbringat helgen med familjen i småland. Pojkvännen som bor i Göteborg åkte direkt hem och nu spenderar jag denna söndagen helt ensam. Den första som spenderas så här på sex månader. Har städat, putsat silver och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

Så här spenderar jag min kväll i väntan på solsidan.



Jag har fått någon form av dille på stileben. Dagen till ära är det massa ljuslyktor och vaser som pryder mitt soffbord. Blandning av loppisfynd, iittala, present från Malin och vasen är från mamma och pappa. Tidningar som ska läsas ikväll är Damernas värld och Vårt nya rum.



Här spenderar jag min kväll.



Jag är lyckligt lottad och har en pojkvän som är helt fantastisk. Han har även full förståelse för att jag älskar blommor. När buketterna börjar vissna brukar jag klippa av rosor och ställa ensamma i små vaser. Denna rosen har egentligen passerat bäst före datum med råge men jag tycker att det är något sorgset vackert över blommor som börjar vissna. Som om jag känner att jag måste ta hand om dem i ett läge när de flesta hade slängt dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar