måndag 19 februari 2018

Veckans trio

Jag gillar verkligen trenden med udda ljusstakar, prydnadsföremål och vaser som just nu råder. Skulpturala och lekfulla former tilltalar mig och igår fastnade jag för både krukan Hildr och vasen Prins som jag hittade hos Olsson och Gerthel. Båda kommer från Broste. Det jag gillar med denna typ av prylar är att de enkelt förändrar ett uttryck. Att byta glasvasen på soffbordet till en mer arbetad variant gör att hela känslan blir annorlunda. Sen gillar jag ju att samla saker i grupp som jag till exempel gjort i vår hall


Idag snöar det och har gjort i nästan ett dygn men det spelar ingen roll för snart är februari över och i mars kan vad som helst hända. Det kan snöa men det kan också vara månaden då våren kommer. Den senaste veckan har jag hört fågelkvitter och är inte det ett vårtecken så säg. Hur som helst så betyder våren trenchcoat för mig och jag tänkte köpa en ny och jag vill ha den ganska lång. Absolut nedanför knäna. Denna från Other stories är fin och även denna skulle kunna vara ett riktigt budgetfynd. 



Jag fortsätter att drömma om varmare årstider. Vi var ute på vårt lantställe i helgen och det fick mig verkligen att längta efter sommaren. Att flytta ut dit och till den enkla och spontana tillvaro som vårt liv är där ute. När jag ser denna bild från Ikea så påminns jag av att jag ska fixa en riktigt lång duk till vårt fyra meter långa bord och att byta ut några av stolarna till en bänk istället för att skapa en lite mer avslappnad känsla. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar