torsdag 22 februari 2018

Njuter av tystnaden och väggfärgen i köket


Just nu är det väldigt lugnt här hemma. Mina föräldrar åkte för en stund sedan och både dotter och hund sover. Jag passar på att ligga på soffan och njuta av tystnaden. En ovanlig lyx numera. En annan lyx är att mina föräldrar har städat hela vårt hus vilket var välbehövligt eftersom jag kastade ut vår städfirma utan att ha en ny lösning på plats. Så jag njuter alltså av ett tyst och rent hem vilket är extra härligt. 

Något som inte riktigt bidrar till tystnaden här hemma är det fina köket från Kids Concept som Edith fick i 1-årspresent. Hon leker faktiskt mycket med det men det roligast är att kasta vasken och kastrullerna i golvet vilket inte direkt faller under kategorin tysta aktiviteter. 

Jag letar för övrigt efter inspiration till ny färg i vårt kök. Jag vet inte om jag berättat hur vi valde den blå vi har nu men det blev inte riktigt bra. Jag ville måla en ljus blågrå nyans från Farrow & Ball och Henrik ville måla en riktigt mörkt blå. Ingen av oss var riktigt sugna på ett ge oss i frågan och eftersom vi hade 24 timmar på oss från tillträdet till att våra målare skulle komma så vi provmålade våra respektive favoriter samt sex andra blå nyanser. Sen satte vi poäng och den färg som fick flest poäng vann. Problemet som uppstod var ju att vi satte högst poäng på våra egna favoriter och lägst på varandras vilket resulterade i att den som vann var en färg som igen av oss egentligen ville ha. Dock har väggfärgen i köket blivit en symbol för att ibland kan man kompromissa för mycket så att resultatet blir att ingen blir nöjd. Men eftersom vi hade enats om att flest poäng vinner så blev det ju denna. Nu är jag på jakt efter en som drar mot mullvad men den får inte gå mot lila. Förslag mottages gärna. 



1 kommentar:

  1. Vi målade sommarregn från Alcro i vårt sovrum. Den är grå/blå i färgen men upplevs lite olika beroende på ljus etc. Kan verkligen rekommendera den, den är underbar:)

    SvaraRadera