onsdag 3 januari 2018

Dagens lunch


När Edith tog sin förmiddagslur så passade jag på att testa att göra dessa biffar som jag hittat som jag hittat hos Foodjunkie. Som vanligt inspirerar Edita mig att göra grönare val och hennes blogg är fylld med grym matinspiration

Biffarna är superenkla att göra. Grovriv ett paket Halloumi och tre medelstora morötter. Blanda med två ägg och tre matskedar ströbröd. Krydda med salt, peppar och chiliflakes. Jag adderade även skalet av en citron. Forma sedan biffar och lägg på en plåt. Jag gjorde tio biffar men nästa gång ska jag göra dem lite tunnare och då blir det ju fler. In i ugnen på 250 grader i ca 20 minuter. 

När biffarna var i ugnen så passade jag på att göra en ärtpesto på ärtor, parmesan, solrosfrö, vitlök, citron och salt och peppar som jag hade till biffarna. Quinoa, sallad, vårlök, broccoli och oliver fick också plats på tallriken. Även Edith ger dessa biffar tummen upp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar