söndag 17 december 2017

Ediths rum


När Edith föddes stod grunden till hennes rum mer eller mindre redan färdigt. Jag var medveten om att hon troligtvis inte skulle använda det på ett bra tag men för mig var det en del av förberedelsen att bli mamma. Nu är Edith tio månader och ändå sedan hon blev sex månader är hennes rum det rum vi tillbringar mest tid i på dagarna. Här sover Edith, här leker vi när hon vaknat och här busar vi på eftermiddagarna. Här läser vi sagor, leker med hennes dragdjur och kramas i hennes tält. Här plockar vi varenda dag fram och tillbaka korgvis med leksaker och Edith gör sitt bästa för att dra ut alla saker från hennes bokhylla. Jag tillbringar väldigt mycket tid på golvet i hennes rum eller om jag har tur i en fåtölj. Hennes rum är helt klart ett av mina favoritrum hemma. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar