söndag 20 augusti 2017

Månadens lista

Mer än halva augusti har passerat och augusti är lite månaden då jag tar tag i saker. En av de sakerna är att bloggen ska få lite mer kärlek. Idag väcker jag till exempel bloggklassikern "månadens lista" till liv efter helt för många månaders bortfall. Det är en lite komprimerad lista men nästa månad är den tillbaka i sitt fulla format, det vill säga även med kategorierna plagg och bok. 

Ord
Augusti innebär nystart för mig och även om det inte är lika påtagligt i år när jag inte går tillbaka till jobbet så finns känslan ändå där. Hemma tar jag tag i inredningsprojekt och jag ska inventera min garderob. Bloggen ska äntligen vakna till liv efter en lång sommardvala. Jag har inte riktigt tagit mig till gymmet sedan Edith kom och även om jag går långa promenader och har tränat ganska flitigt hemma under semestern så har jag liksom inte lämnat henne och åkt till gymmet. Det ska jag göra nu. Augusti är förändringarnas månad. 



Plats
För någon vecka sedan spontanbokade Henrik en riktig drömresa till oss. Nämligen till Mauritius och jag längtar efter kritvit sand, salta dopp, vajande palmer och två veckor av familjetid mitt i mörkaste vintern. Ren avkoppling står på agendan. Eller Edith är ju då 11 månader så vi får väl se hur mycket avkoppling det blir men fantastiskt blir det oavsett. 



Blomma
När jag ser Weronicas drömlika trädgård som just nu en lite av en dahliadröm så undrar jag varför jag inte satt Dahlior på landet. Eller jag vet ju varför, det är lite för meckigt för mig men inför nästa år så kommer jag att ta det och frossa i denna ljuvliga sensommarblomma. 



Mat 
Vi brukar skoja om att jag gillar all mat som kommer i många skålar och äts med händerna. Eller skojar vet jag inte, det är ju sant. För någon dag sedan gjorde jag Larb som är en thailändsk sallad med fläskfärs som man äter varm eller ljummen i salladsblad. Jag använde detta recept och jag misstänker att det kommer att bli en stående favorit här hemma. 


1 2 3 4 

2 kommentarer:

  1. Alltså Mauritius, drömresa! Vi var där på bröllopsresa för ngt år sen, kommer definitivt att åka tillbaka. kan varmt rek utflykt till ile aux cerfs.
    Vänligen
    Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nina!

      Det ska bli så härligt! Vi bor jättenära Ile aux cerfs och vårt hotell har transfer dit varje dag. Så vi kommer absolut att åka dit. Några andra tips?;)

      Radera