torsdag 29 juni 2017

En ny dimension av effektivitet


Att vara effektiv har fått en helt annat dimension sedan Edith kom. Jag har ägnat kvällen åt att tvätta, städa, sila flädersaft som blev för söt, packat inför en helg i Skåne och påbörjat packningen inför att vi från och med nästa vecka har landet som bas och även om vi kommer att åka hem någon gång i veckan så är det ändå där vi kommer att utgå ifrån under många veckor framöver. Om det har varit svårt att packa till mig själv tidigare år så är det inget jämfört med i år när jag även sköter packningen till Edith. Sen hade jag en ambitiös plan att skriva adresser på inbjudningskorten till Ediths namnfest men nu sover Edith och jag råkade lägga mig i sängen med datorn och planerar att se sista avsnittet av Skam, låtsas som om jag inte har jättemycket saker att göra här hemma och sedan somna tidigt och förhoppningsvis vakna som en piggare version av mig själv i morgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar