fredag 19 maj 2017

Gårdagens trio från telefonen

Igår efter att jag och Edith varit ute på en svettig promenad och även varit på mammagrupp så gick vi hem, jag tog en dusch och sedan bytte vi om för att åka in till stan. Jag passade då på att ta en bild på tavlan som Anna Elzer Oscarson gjort som jag köpt via Trendenser and friends. Vår klädkammare är för övrigt ett projekt för hösten. Den fick lite kärlek i höstas, bland annat en ny väggfärg men sedan dess har det inte hänt så mycket. Krokar, en matta och lite annat piff står på listan. 


Sen passade jag på att ta en bild till instagram på körsbärsblom och konstaterade att just det trädet hade en väldigt sen blomning. Jag planerade också inför helgen trädgårdsprojekt på landet som just nu känns enormt. Ogräs here I come. För att inte ogärset skulle blir övermäktigt funderade jag också över vart vi ska plantera bärbuskar och vilka blommor jag ska sätta i rabatterna i år. 


Då vi skulle på middag hos goda vänner igår passade vi på att ta en runda på stan i det fina vädret. Solhatt till Edith skulle inköpas och vi hann även med en sen lunch på Taverna Averna och en fika på Da matteo och där konstaterade jag att Islatte blir sommarens dryck i min bok. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar