fredag 16 december 2016

Veckans trio

Så blev det ännu en vecka när bloggen blev lite lidande. Jag har bland annat ägnat veckan åt att jobba mycket, träffat fina vänner och har haft min sista jobbresa till Stockholm innan jag går på föräldrarledighet i mitten av Januari. I morgon är det en vecka kvar till julafton och det blir också får första julafton i huset. Eftersom det onekligen ser ut att bli en väldigt grön jul så kanske ett av våra fönstren i köket ska få lite snölikt pynt?



 På helgens meny står denna sallad rostad morot, fetaost och valnötter som jag har haft sparad på pinterest ett bra tag. Det känns som om det är läge att ladda kroppen med mängder av C-vitamin innan julhelgen kommer och det blir allt för mycket mat. Fast i år har vi ju julen hemma vilket innebär att vi har minst sagt stort inflytande över julbordet och det kommer att innehålla en del inte så juliga inslag.



Veckorna går i ett rasande tempo just nu och jag är mitt i vecka 34 och jag mår faktiskt väldigt bra. Har haft ett par veckor där jag haft väldigt ont men nu är all smärta som bortblåst och jag känner mig nästan som vanligt. Något tröttare, lite mer begränsad i mitt rörelsemönster, tyngre såklart och med en väldigt begränsad garderob men i övrigt känner jag mig ganska mycket som vanligt. Tänk att det bara är några ynka veckor kvar innan vår dotter kommer, det är en känsla som är näst intill omöjlig att greppa. 


Bilder: 1 2 3

1 kommentar:

  1. Härligt! Så mysigt med en liten bebis snart! Vila kroppen så mycket den vill. Jag var pigg och stark i slutet av min graviditet men förlossningen tär på krafterna ändå. God jul önskar jag dig!

    SvaraRadera