tisdag 22 november 2016

Två dygn enligt min telefon

Hemma efter två dagar i Skåne och agendan har varit minst sagt fulltecknade men förutom massa jobb har jag bland annat hunnit med att besöka nyöppnade Malmö Saluhall. Så här har mina dagar sett ut enligt telefonen fast minus allt jobb då. 

Jag besökte faktiskt Malmö saluhall två gånger igår, först för lunch och då var det jättemycket folk och jag hade bråttom så jag hann inte se så mycket. Men tillbyggnaden i cortenstål i kombination med den gamla magasinet tegel tilltalar mig väldigt mycket och jag blev inte besviken när jag väl kom in.


Efter jobbet gick jag tillbaka med en kompis för att äta middag och då var det desto lugnare men också mycket sämre ljus. Vi åt pizza från Hedviksdal och sedan spanade vi matutbudet, Olsson och Gerthels köksbutik och Gram där allt säljs i lösvikt. Kul för Malmö att Bunches har öppnat där.


Tillbaka på hotellet tog jag en kopp te i lobbyn innan jag gick upp på rummet och tog ett varmt bad och sen somnade jag tidigt vilket ledde till att jag vaknade desto tidigare. Jobbade, gick ner och åt frukost och fortsatte jobba innan det var dags för ännu fler möten. 


När jag är i Malmö så bor jag oftast som jag tidigare nämntDuxiana. Dels för att servicen är väldigt bra och att jag sover som en prinsessa i deras sängar men sen är deras lobby även det bästa och snyggaste tillfälliga kontoret jag kan tänka mig. Helt enkelt perfekt att mellanlanda där mellan möten för att vila min kropp som känns tyngre för varje dag som går. 

Nu är jag åter hemma och ska avrunda kvällen med ett eller två avsnitt av Westworld


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar