söndag 9 oktober 2016

Villefranche-sur-mer och boktips


När vi är på Rivieran är det vissa saker vi aldrig missar. Äta skaldjur på Brun i Cannes är en av dem och den andra är att besöka Villefranche-sur-mer. Under våra dagar i Frankrike hann vi med inte mindre än två besök i den lilla byn. En gång för att äta frukost innan vi åkte till Portofino och en gång för att äta Henriks födelsedagsmiddag på L'oursin Bleu som är samma restaurang vi åt på den kvällen som avslutades med att Henrik friade till mig. En by med en alldeles särskild plats i hjärtat med andra ord. 

Nu ska jag förberedda en bokbeställning. Jag avslutade precis Tana French - En hemlig plats och dessförinnan läste jag Renee Knight - Disclaimer och är sugen på lite mer spänning. Tar tacksamt emot tips på spänning som lämpar sig för höstmörkret och det faktum att jag bör ägna ganska stor del av min fritid åt att just ligga och ta det lugnt med en bok. De senaste veckornas flängande börjar onekligen ta ut sin rätt och jag känner mig rätt trött efter mycket resande och en helg med mycket aktiviteter. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar