söndag 11 september 2016

Malmö saluhall

Pressbild från Olsson och Gerthel
För mig är Göteborg hemma, eller nu bor vi inte i Göteborg längre men västkusten är för mig hemma. Visst saknar jag inte bland att ha nära och kära på fikaavstånd men 2 1/2 timme i bilen är inte direkt långt. Idag när jag är i Malmö så är jag alltid lika nyfiken på vilken statsdel eller kvarter som byggts sedan sist för att i Malmö händer det så mycket saker hela tiden. Just den biten saknar jag väldigt mycket i Göteborg. 

En av de Malmösatsningar jag som jag ser allra mest fram emot att besöka är Malmö Saluhall som öppnar den 11/11. Det gamla godsmagasinet har genomgått en omfattande med varsam förvandling och snart är det dags för handlarna att flytta in. En rad spännande mataktörer med både fokus på att ta hem mat och att äta där kommer att finnas i saluhallen. Förutom mat så öppnar bland annat Bunches by blomrum sin första butik i Malmö och min favoritbutik när det kommer till inredning, Olsson och Gerthel öppnar en köksbutik. Med andra ord, missa inte om ni har vägarna förbi Malmö efter den 11/11.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar