tisdag 12 juli 2016

Pad thai


Att flytta från stan har väldigt många fördelar och ett fåtal nackdelar. En av de stora nackdelarna är utbudet av hämtmat som är något bristfälligt, vi saknar till exempel en bra thai. Så då får jag helt enkelt lära mig att göra pad thai hemma vilket jag gjorde förra veckan. Ett bra tips att göra när man gjort vitnamesiska vårrullar då ganska många ingredienser är samma. Perfekt sätt att bli av med överbliven vårlök, korriander, jordnötter och groddar.  Nästa gång ska jag ge den lite mer sting men grunden var bra, jag använde detta recept

1 kommentar:

  1. Så gott det ser ut Emma!
    Åt faktiskt just den rätter senast när vi var på Toso men den var alldeles för oljig och kvalmig för min smak, din ser "torrare" ut i positiv bemärkelse!

    Kram

    Anette

    SvaraRadera