söndag 17 juli 2016

Hej semester

Så var vår efterlängtade semester här och vi har flyttat ut till landet och kommer mer eller mindre att vara här i fyra veckor. Tänk fyra veckor utan att behöva packa en väska, det kallar jag för lyx. Denna första helg på semestern har vi ägnat åt att hämta vår båt, gå på Taubespelen med mina föräldrar, äta god mat och så har jag jagat pokémons. Givetvis har vi även ägnat rätt mycket tid åt att följa nyhetsrapportering från både Frankrike och Turkiet. Det är en orolig värld och tid vi lever i.


Pizza med blomkålsbotten har stått på helgens meny och den avnöjt vi på terassen där vi satte ute till solen gick ner. Botten blev god och fick även godkänt av maken även om han lät något skeptisk när jag berättade vad jag höll på med. 


Som sagt så var vi och hämtade vår båt i helgen så att ni kan vi förflytta oss lite smidigare här ute på kusten. Jag har ett par ställen som jag vill besöka så snart som möjligt och eftersom vi har en riktigt besöksvecka den närmsta veckan så tror att det blir alldeles ypperligt att besöka dessa ställe som jag misstänker kommer att bli riktiga favoriter. Såklart invigde jag badstegen med ett dopp efter båten.


Vi firade in semestern i fredags tillsammans med vänner och vi grillade havskräftor, fisk och grönsaker. Eller om vi ska vara exakta så förberedde jag allt utom havskräftorna, gjorde sallader och såser och så fixade Henrik kräftorna och grillade. Så jag har faktiskt inget alls med de grymma kräftorna att göra. Douglas var såklart väldigt nyfiken på vad som fanns på faten, det är han i och för sig alltid när det vankas mat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar