onsdag 25 maj 2016

Maj månads önskelista

wishlist

Jag får väl erkänna att min önskelista för maj månad inte till fullo speglar årstiden men jag har inte riktigt förstått att sommaren nästan är här. Kristina Starks Hank har funnits med på min önskelista tidigare och de borde väl betyda att jag verkligen vill ha den. Den hade passat väldigt bra i vårt stora fönster i vardagsrummet som jag inte riktigt får rätt på. En önskelista utan något att hänga på väggen vore inte en riktig önskelista. Denna gången är det Annaleena Leino Karlssons Pink Stairs som står på listan. Den hade matchat den nya pallen ytterst väl och skulle kunna vara det som saknas i vår hall. En fin vattenkanna att använda för att vattna de blommor som behöver vatten lite oftare än andra och när det känns som omständigt att dra fram vattenslangen. Denna kommer från Haws.

För kyliga sommarkvällar ute på vårt trädäck så behöver jag en skön tröja och just en grå kashmirtröja har egentligen stått på min inköpslista ett bra tag. Denna kommer från Ellos premium quality. Jag gillar enkla blusar med fina detaljer och denna från Sézane hade passat väldigt fint in i min garderob. Hur fin är inte den ryggen? Vi kommer att tillbringa i stort sett hela vår semester på landet och det innebär att alla klackar kommer att få vila. Ett par snygga sandaler borde jag däremot införskaffa, dessa från ATP ligger bra till.

Ett projekt som jag ska ta tag i så småningom är vår tvättstuga. Vi har en superbra bas men jag ska införskaffa härliga produkter och se till så att var sak har sin plats. Olika sorters tvättmedel för olika material, ett ordentligt system för smutstvätt, bra tvättpåsar står på inköpslistan precis som en ny strykbräda och en sonoshögtalare. Washologi har mycket fina produkter och hur har jag egentligen klarat mig utan linnevatten tidigare?


Bilder: Svenssons, The Poster Club, SvenssonsEllos, Sézane, Wakakuu, Washologi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar