fredag 27 maj 2016

Maj månads lista

Nu är det bara några få dagar av maj månad. Denna månad som är en av mina favoriter men också rent jobbgmässigt en av de mest hektiska för mig. Min lista är en modifierade variant av Johannas och fler listor finns hos bland annat Weronica och Hannarty. Tipsa gärna om fler listor föresten.

Bok
Just nu läser jag Ildefonso Falcones - Katedralen vid havet. Det är ett av alla boktips jag fått här i bloggen. Det tog ett tag innan jag kom in i denna tegelsten men nu tycker jag jättemycket om den. Snart är det hög tid för mig att lägga en rejäl beställning inför sommaren.



Plats
När jag summerar Maj så kommer det nog sluta med att jag sovit mer borta än hemma så jag ser verkligen fram emot mycket tid framöver att tillbringa hemma eller på landet. Eftersom vi om en vecka är hundägare så kommer den känsla väldigt lämpligt.




Plagg
Vitt på vitt är lite av en sommarfavorit hos mig och jag mixar gärna olika nyanser av vitt. Denna outfit är kanske ovanligt svårburen för att vara mig och visar mer hud än vad jag vanligtvis är bekväm med. Men jag tänker en sommarfest där man ska vara ute kvällstid. De tillfällena då jag ofta kommer i en somrig klänning men byter om till jeans och tröja när temperaturen sjunker. Kan faktiskt komma på två väldigt bra tillfällen i sommar där jag hade kunnat tänka mig att se ut precis så här.



Mat
En av många bra saker med att ha en blogg är att man kan gå tillbaka och inspireras av sig själv. Denna sallad gjorde jag jätteofta sommaren för två år sedan och till helgen ska jag göra den igen. En riktig favorit. Receptet kommer härifrån.



Ord
I morgon är det en vecka kvar till Håkan intar scenen på Ullevi och laddar genom att lyssna på denna version av Din tid kommer.






Detalj
Enkla smycken att använda ofta är min melodi. Detta armband från Charlotte Bonde skulle vara ett fint komplement till mina andra favoriter.



Bilder: 1: egentagen 2: egentagen 3: Pinterest  4: Egentagen 5: Musixmatch 6: Charlotte Bonde 

2 kommentarer:

  1. Hej Emma!
    Jag hoppas många läser din blogg för du skriver så otroligt fint och inspirerande! Dina bilder är jättefina och jag får alltid så många idéer, Tack!
    Kul att du läser "Katredalen vid havet". Jag har precis läst ut "Fyren mellan haven" som du tipsade om. Jag skulle gärna vilja se din beställning på sommarböcker, ska också lägga en snart.
    Hoppas det går bra med er lille söta valp!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Vilken fin lista, och så spännande att snart bli hundägare!! Tack så mycket för länken :)

    SvaraRadera