torsdag 12 maj 2016

En Philodendron i vår hall

För ett tag sedan när jag och Henrik var i Köpenhamn så bodde vi på SP34 och hotellet blev jag något besviken över men i foajen stod en himla fin växt som jag aldrig tidigare lagt märke till. En snäll följare på instagram berättade att det var en sorts Philodendron och där började jakten. Snälla blomsteraffärer försökte hitta en till mig och den som kom närmst var Blomrum som hittade modell jättestora till mig. Jag la ner min jakt eftersom vi nu är inne i en period då vi inte är hemma så mycket. Gissa om jag blev förvånad när vi var på Ikea i helgen och de hade ett hav av precis den växt jag letade efter. I rätt storlek. Nu ska jag bara hitta en kruka eftersom den krukan jag hade tänkt till den har fått en annan växt. En annan placering är också vettigt kanske då vår hall förvisso är ljus men saknar solljus. 






1 kommentar:

  1. Älskar växter, men en sån har jag faktiskt inte!
    Riktigt fin :)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera