söndag 24 april 2016

Söndagen i bilder

Att vakna upp till snö utanför fönstret var kanske inte precis det jag hade önskat för dagen. Förutom att plocka undan, vattna blommor och fixat en del hemma så har vi varit och inspekterat vårt trädäck på landet som sakta men säkert växer fram.

Vi har köpt en del nya alster till våra väggar. Denna från Mokkasin kom i veckan och övriga köpte vi i Köpenhamn. Har funderat över val av ramar, grupperingar och placeringar. Nu när jag kommit över min spikrädsla så sätter jag upp tavlor som aldrig förr. Just tavlor är det som jag hoppas hitta i Rom nästa helg. 



Eftermiddagen tillbringade jag på en av mina favoritplatser i huset, nämligen dagbädden framför fönstret. Trots viss tveksamhet från både mig och andra så använder jag denna bädd en del. Att ligga där och läsa och och njuta av eftermiddagssolen men utan att känna kylan utomhus är en sövande sysselsättning som jag gärna ägnar mig åt. Månadens bokklubbsbok är Min fantastiska väninna och det är en väldigt bra bok. 



Det projekt i huset som är näst på tur är vårt dressingroom som ska få lite kärlek. Grunden är jättebra med superbra garderobsystem som rymmer både mina och Henriks kläder med råge. Gardiner är också på plats men jag tänkte att väggarna ska få en ny färg och sen är det detaljerna som saknas. Ett projekt som jag tänkte ta tag i efter sommaren. Gällande väggfärg så blev jag väldigt sugen på denna som syns i denna fina lägenhet som är till salu hos Fantastic Frank just nu. 

Bild 1-2: By Emma Bild 3: Fantastic Frank fotograf: Anna Malmberg

4 kommentarer:

  1. Det var en verkligt fin tavla!

    Dåligt med läsandet här just nu.. Läser 100 omistliga ting, men har inte hunnit så långt.
    Har du läst den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,

      Nä, den har jag inte läst. Återkom gärna med omdöme. Behöver boktips inför sommaren. ;)

      Radera
  2. Så himla fin den väggfärgen! Lägger min röst på den =) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den, hade gjort sig alldeles utmärkt i vårt dressingroom. Hoppas bara att Henrik håller med!;)

      Radera