torsdag 24 mars 2016

Tre hemnetfavoriter

Nu har vi installerat oss på landet för att tillbringa hela påsken här. Kylen är full, veden påfylld och vi har införskaffat de vi behöver för våra respektive projekt under helgen. Jag börjar ångra att jag har sagt ja till att bada i havet på lördag då det inte direkt är någon vårvärme att skryta med. Innan jag stänger ner datorn för idag så tänkte jag visa mina tre hemnetfavoriter just nu.


Aschebergsgatan 7 säljer Entrance denna sekelskiftslägenhet. Vackra dörrar, stuckatur, fönster och golv vilket är attribut som jag alltid faller för.  En eloge till säljaren som gjort den personliga stylingen själv och ett tips som jag själv tar med mig är att addera vallmo till magnoliakvistarna i väntan på att de slår ut. 


Min absoluta favorit av lägenheterna som ligger ute nu är Karl Gustavsgatan 11B. Det som gör att jag tycker så mycket om den är köket. Både på grund av att det är väldigt fint men framförallt för att det är ett kök där jag blir enormt sugen på att hänga i. Jag misstänker att runt denna köksö har det druckits mycket vin och avhandlats många samtalsämnen. Bilden hamnar rakt i mitt inspirationsalbum för köket på vårt lantställe där vi absolut ska ha en redskapslist på väggen. Bakom stylingen står Emma Fischer och det är Bjurfors som är mäklaren. 


Har ni inte sett denna lägenhetVemdalsgatan i Råcksta/Vällingby som ligger i en renoverad herrgård så måste ni verkligen spana in den. Här pratar vi inte bara pardörrar och stuckatur utan vi pratar  fyra stycken sagolikt vackra kakelugnar och takmålningar i flera rum. Det finns även ytterligare fem lägenheter till salu och samtliga säljs av Bjurfors.  


Bild 1: Entrance via hemnet Bild 2: Bjurfors via hemnet Bild 3: Bjurfors via hemnet 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar