fredag 4 mars 2016

Stilleben i köket


När vi köpte vårt hus så var köket ganska nyrenoverat. Hade vi renoverat köket så hade vi gjort en rad andra val men nu var köket renoverat med en väldigt hög standard och klassiska val. Vi plockade dock ner alla överskåpen, bytte kakel och målade som ni vet väggarna blå. Eftersom både kakel, bänkskivor och luckor är vita så behöva köket mjukas upp en del. Vi har beställt väggfasta hyllor i ek och på köksbänken står det en rad stilleben som ger värme. Skärbrädor i trä har vi en uppsjö av och jag blandar gärna upp dem med detaljer i marmor, mässing och keramik. Örter och vissa grönsaker som mår bäst av att inte bo i kylen står också framme. Mitt senaste inköp är denna kruka som jag köpte på Market 29. Jag är jättenöjd, min man tittade på den och mumlade något om att det var väldigt mycket 70-tal och det verkade inte vara någon komplimang. 

Nu är det dags för mig att ta tag i kvällens middag och i högtalarna spelas bland annat denna låt. Håller ni inte med mig och min kollega om att den och Frans låt i melodifestivalen är väldigt lika. 

1 kommentar:

  1. Väldigt lika!!! Har inte hört denna låt förut, men slås verkligen av hur lika de är...

    SvaraRadera