måndag 21 mars 2016

Måndagens trio

Aldrig har peppen inför årets ljusa månader varit mer påtaglig än i år. Vi har en del projekt på agendan på landet men i år är vår första hela säsong där ute. En hel säsong där vi faktiskt kan leva och bo där och även om det finns väldigt mycket mer kvar att göra innan vi är helt nöjda. Trädäck står överst på listan och när det är på plats ska jag ha en hängstol där jag kan läsa böcker i pauserna mellan våra projekt. Denna variant hittade jag bland pressbilderna från Granits vårkollektion som släpps inom kort. 


I fredags var jag förbi Haga hem ute på Frölunda torg och tittade på deras nya butik. Eller butiken har ju funnits innan men konceptet är nytt. Jag spanade in härliga sängkläder i linne från Broste och tittade även på Villages ombloggade kollektion. Att de gör en en elegant återkomst på inredningsscenen är givet. I påsen som jag fick med mig därifrån fanns bland annat delar av deras nya kollektion. 


Via Johannas blogg så hamnade jag på Chez woods blogg som för övrigt bytt portal till the way we play. Jag fastnade för detta recept som Johanna lagade i helgen och som står på vår meny inför påskhelgen. Ett antal nya rätter ska lagas i vårt lilla kök i helgen och det blir en blandning av middagar på tu man hand och med vänner. Att ha tid för att lägga ner extra tid i köket är en lyx som jag värdesätter högt. 
Bild 1: Granit Bild 2: By Emma Bild 3: Chez wood

1 kommentar:

  1. Gillar verkligen känslan i dina blogginlägg! Hur du på ett väldigt naturligt sätt blandar inredning med mat. Blev väldigt sugen på att laga detta till helgen:)

    SvaraRadera