onsdag 16 mars 2016

Äng

Jag älskar snittblommor och har nästan alltid minst en bukett hemma. I alla fall vid denna tiden på året då jag bara bor på ett ställe men nu är vår landet säsong väldigt snart här och då känns blir det inte lika ofta som jag köper buketter utan då brukar jag roa mig med att försöka plocka ihop mina buketter av sånt jag hittar i trädgården. Säsongen för trädgårdsbuketter är dock ett bra tag bort. Nu har vi ju även trädgård i huset så nu blir säsongen för trädgårdsbuketter bra mycket längre. Har jag tur så är inte rådjuren lika frekventa i denna trädgård. 

För att förlänga livslängden på buketterna jag köper brukar jag när de börjar sloka förflytta dem för högre vaser till Klongs vas äng som vi fick i bröllopspresent. En av mina absoluta favoritvaser. Gissa om jag blev glad när vi även fick den lilla varianten i inflyttningspresent. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar