onsdag 17 februari 2016

Önskeoutfit


I morgon beger jag mig ut på resande fot och då skulle jag gärna vara klädd precis så här fast med ett par andra skor i väskan att byta till när det är dags för möte. Temperaturen säger dock att det är lite för tidigt för sneakers men snart så. Byxorna kommer från Tiger of Sweden, toppen & other stories, ringen Sophie by Sophie, väskan Malene Birger och skorna Nike. Kavajen kommer från Zara och hade det inte varit så att jag slutat handla på Zara så hade den varit på listan över saker som jag noga övervägt att eventuellt köpa.

Efter årsskiftet skrev jag en lista där det står en svart lite längre kavaj, ett par ljusa jeans som funkar på jobbet, ett par svarta sneakers och en grå v-ringad kashmirtröja. Det är min inköpslista av kläder som jag faktisk behöver och utöver det så ska det extremt mycket till för att jag ska köpa några nya kläder i år. När jag rensade min garderob inför flytten så insåg jag att den mängden kläder jag har är enorm. Nu fokuserar jag på rensa ordentligt, få översikt och komplettera med de där sakerna som jag faktiskt behöver för att ha den där lättmatchade garderoben som alltid funkar. Att köpa mindre men bättre känns som ett bra förhållningssätt till det mesta i livet. 

4 kommentarer:

  1. Mitt bekymmer är precis det motsatta :)
    Allt har gått åt till renovering och inredning så garderoben är rejält eftersatt... vågar inte ens skriva en lista ;-)
    Varför har du slutar handla på Zara, nån särskild anledning?
    Ha de fint på resan!
    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna.

      Zaras service är under all kritik. De behandlar sina kunder utomordentligt dåligt och efter en händelse där jag vill nyttja öppet köp på en sak som jag beställt i present på nätet och inte fick det så bestämde jag mig för att aldrig mer handla på Zara. Sen är ju deras kvalitet rätt dålig.

      Radera
    2. Hej Anna.

      Zaras service är under all kritik. De behandlar sina kunder utomordentligt dåligt och efter en händelse där jag vill nyttja öppet köp på en sak som jag beställt i present på nätet och inte fick det så bestämde jag mig för att aldrig mer handla på Zara. Sen är ju deras kvalitet rätt dålig.

      Radera
  2. Mitt nya mål när det gäller shopping är att köpa färre men bättre plagg. Jag försöker undvika budgetkedjorna men väljer även bort många "dyrare" märken då de trots priset tillverkar alla sina kläder i tex Kina. Kan tyckas lite trist då det definitivt begränsar valmöjligheterna men samtidigt så tror jag det är den enda rätta vägen. Som konsument har man en möjlighet att förändra och det känns som att det är vi som lever i den priviligierade delen av världen som måste börja att ställa krav. Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera