lördag 30 januari 2016

Kökshäng

Vi firar att det är helg och att Henrik inte längre är sängliggande genom att pausa hemmafixande och ignorera vårt kaos med flyttlådor och avsaknaden av möbler genom att bjuda hem kompisar på middag och inviga köket på riktigt. Det blir lite provisoriskt men det är lite av charmen och kvällen kommer vi att ägna i köket. Inte enbart för att det är ytterst trevligt utan även för att alternativen är få. 

Hoppas att ni har en fin helg. Nu känner jag doften av soppan som vi ska ha till förrätt så jag tror att det börjar bli hög tid för mig att ta mig an mina uppgifter för kvällen samt byta om. 






6 kommentarer:

  1. Wow, snyggt! Ser ut som riktiga studiobilder, inte kan man ana ett eventuellt flyttkaos runtom! Hoppas kvällen blev fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det är skönt med närbilder när man kan dölja kaoset!;)

      Radera
  2. Hej! så gemytligt det ser ut. Stort grattis till hus!
    Jag ber om ursäkt för att jag frågar en sådan märklig fråga, men men vad har du för ljus till din vänskapsknuten? Alla ljus jag hittar är för tjocka.
    Ser med glädje fram emot inspirationen jag får och kommer få från er.
    Tack på förhand! /Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna!

      Tack så mycket! Hoppas på att kunna bjuda på en del inspiration så småningom.

      Jag har haft samma problem, de bästa ljusen jag hittat är kronljus av 100 % stearin som jag köpte av min systerson när han samlade pengar till sitt fotbollslag. Det var ngt 20-pack jag köpte.

      Radera
  3. Hej!
    Så härligt att följa din blogg! Alltid massor med inspiration :)
    Vad är det för matbord ni har? Färgen på trä:t ser riktigt läcker ut!
    /Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack så mycket. Så glad jag blir.

      Bordet är faktiskt ett riktigt fynd! Det är Mios serie vindö i vitpigmenterad ek.

      Radera