tisdag 22 december 2015

En ursäkt och boktips

Jag är oerhört medveten om att denna blogg för tillfället är föga inspirerande. En hektisk december med brist på ljus och ett hem som är ett mindre kaos är några anledningar och jag lovar att det kommer att bli bättre efter årsskiftet. Kanske bättre än någonsin då det innebär att vi har tillträde och så småningom också flyttar till vårt nya hus. Nu är det i alla fall endast en arbetsdag kvar på detta år innan jag har semester i två veckor. En semester som förutom jul i Skåne med familjen och nyår i Göteborg med vänner såklart kommer att innefatta en hel del rensande och packande.

En del böcker ska läsas. Till exempel Where Chefs eat som är ett trevligt julklappstips till en foodie och finns på bland annat Artilleriet. Jag ska även läsa ut "den härskande klassen" som jag nu läser som handlar Sveriges politiska elit. Därefter ska jag påbörja månadens bok i vår bokklubb, nämligen Martina Haags "det är något som inte stämmer". Den har jag dock valt att vänta med att läsa till efter att julkalendern är slut. Ett boktips som vi precis avslutat i vår bokklubb är "fyren mellan haven", är man som jag, lite blödig så rekommenderar jag inte att läsa ut den på ett fullsatt flyg men annars är det en bok som etsar sig fast på något sätt. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar