onsdag 2 september 2015

Best on budget


Jag har ett garderobsmål och det är att köpa färre men bättre plagg. Något jag tycker är roligt är att även kedjorna blivit bättre på att satsa på bra material och klassiska snitt. För är det något jag insett är det att den klassiska linjen är den stil som jag ska hålla mig till. De gånger då jag svävar ut så slutar det nästan alltid med att plaggen bli hängande i garderoben som en påminnelse om att min självbild inte alltid är korrekt.

Förra veckan skulle jag köpa ett par något kortare kostymbyxor från Tiger som visade sig vara omöjliga att få tag på. Då budgetfyndade jag istället dessa från Lindex. HMs premiumkollektion innehåller ofta en del godbitar. Denna blus i 100 % silke är ett perfekt basplagg som passar till det mesta. Riktigt tunna sjalar är flitigt förekommande i höst. Denna kommer från Lindex. Nu köpte jag en kappa förra veckan som inte riktigt passar på denna kollage. Men denna mockakappa som finns på Mango tycker jag är riktigt fin även om just mocka kanske inte är ett material anpassat för Göteborgs väder direkt. Dessa skor som förvisso inte är i skinn är himla fina och även dessa kommer från Mango. I skinn är däremot denna väska från & other stories och jag har tittat på den tidigare men jag behöver verkligen ingen svart väska i denna storlek då jag redan har en bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar