lördag 9 maj 2015

En torsdag i turbofart




Ibland hopar sig kalendern rejält och i Torsdags var precis en sådan dag. Vaknade på landet och hade inte riktigt planerat min klädsel för att ha en riktig mingeldag. Och min mockajacka i beige är ingen lämplig regnjacka. Efter en dag på jobbet åkte jag i alla fall bort till Liseberg där det var pressvisning för deras trädgårdsdagar som pågår hela helgen. Nu när vi har en stor trädgård så är jag genast avsevärt mycket mer intresserad av allt som rör trädgård. Sen att Sarah Widman gjort trendutställningen var ju argument nog att gå dit. Himla fint var det. Jag föreslog att vi helt enkelt skulle flytta hela utställningen till Orust och vår trädgård efter helgen. Dock hade visst Martin redan paxat en av miljöerna. Efter ett turbomingel så smet jag vidare till nästa festlighet, nämligen Rum21s sommarfest. Mötte upp Johanna och njöt av tilltugg från Fratelli Gridelli, kramades med massa bekanta och 25 minuter efter jag steg in genom dörren så åkte jag vidare till vår bokklubbsmiddag och avrundade en hektiskt torsdag på bästa tänkbara sätt. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar