torsdag 28 maj 2015

Dagens önskeoutfit

Nu lämnar jag ett soligt Stockholm och jag tar ju tåget en gång om året och det är bara för att påminna mig själv om att aldrig mer göra om det. Än så länge är jag 1 1/2 timme sen och tåget behöver gå en annan väg så när vi väl kommer iväg så kommer vi att ha ytterligare en timmes resväg än vad vi borde. Så bra eftersom jag har ett möte i stan ikväll där jag förvisso hade planerat in drygt två timmars marginal i tidschemat men jag glömde att jag hade med SJ att göra. 

Hur som helst. Äntligen är det lite fint väder och de lätta kläderna i garderoben kan få komma fram. I alla fall har så varit fallet i Stockholm igår och idag. Efter önskemål bjuder jag på en outfit som jag mer än gärna skulle klätt på mig i morgon om inte regnet bestämmer sig för att komma tillbaka. Vill också tipsa om dessa skor som även finns i svart. De har kanske inte världens sexigaste klack utan en sådan där lagom hög på 7 cm. Vissa kallar den tantig. Jag älskar den för att jag kan gå med den en hel dag och inte behöva fokusera på att mina fötter gör ont. 

Ett par snygga linnebyxor är jag sugen på och som vanligt gillar jag att matcha olika naturmaterial som bomull, silke och linne i olika nyanser av vitt, beige och när jag är på humör slänger jag vid väl valda tillfällen in lite smutsrosa eller någon annan närbesläktad färg. Ton i ton är ett av mina hetaste stiltips. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar