söndag 26 april 2015

Min möhippa

Min plan för helgen var att vi skulle ha gäster från Stockholm. Umgås, äta gott och ha en trevlig helg med goda vänner helt enkelt. Fram till klockan var ca nio igår morse så trodde jag att det var precis så min helg skulle se ut. Innan det började ringa på dörren och utanför stod femton av mina tjejkompisar samt systrar. Det var alltså dags för min möhippa. 3 1/2 månad före bröllopet och fullständigt oväntad. Jag öppnade för övrigt dörren iklädd endast handduk, precis utkommen ur duschen. 

Efter en fantastisk frukost hemma hos oss och där jag även fick på min den fina (mag)tröjan i Strl 122  som jag hade på mig under lång tid igår. Att inte Minionskläder görs i större storlek är faktiskt ganska märkligt. Sen fick jag en bindel för ögonen och så började vi en annorlunda Lördag. Fast en lördag i sann Emma-anda fast utan en sak som jag ständigt har, nämligen kontroll. Vi började på blomrum där jag band en blombukett med mina favoritblommor. Därefter begav vi oss till Juicekällan där jag fick göra min egen smoothie och även till en del av tjejerna i sällskapet. Efter den energidrycken så var det dags för ett box-pass på gymmet innan det var dags för en lunch bestående av korvkioskmat från en klassisk och välbesökt korvkiosk. Sedan var det dags för mig att bli sminkad på Skönhetsfabriken och därefter var det fotografering, mat, mingel, skratt, personliga presenter och en fantastisk kväll med fina vänner i sviten på Clarion Post. Efter att ha bubblat vidare nere i baren så somnade jag och en av mina tärnor sött i en 70 kvm stor svit med utsikt över den stad dit kärleken förde mig och där jag fann så många underbara vänner som kanske inte har funnits med mig i så himla många år men som jag hoppas kommer att finnas där i väldigt många år framöver.

Idag är jag kroppsligt trött och fortfarande lite i chock men så himla lycklig över att jag har så fina vänner och familj runt omkring mig. Så lycklig över att mina systrar och vänner ansträngt sig så himla mycket för mig och gett mig en dag som för alltid kommer att finnas med mig. Jag undrar dock fortfarande vem det var som kidnappade min instagram men det kanske jag bara ska lämna därhän.  

Bilderna kommer från #priwinwedding och är tagna av bland annat @jennysperspektiv, @trendenser, @Mixxii och den någon som hade min telefon under gårdagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar