fredag 20 februari 2015

Fredagsfint

Det snöar utanför fönstret på kontoret och jag sitter kvar på kontoret och väntar på att hämta upp en kompis och åka ut till landet. Middag med vänner ikväll och i morgon vankas det trettioårsfest på Marstrand. Där emellan tänkte vi även hinna med att SPA:a lite och om vädret tillåter så står en uppfriskande promenad mellan klippor och hav på min att göra lista.  Med inspiration av Johanna och Weronica så kommer här min egna fredagslista.

Kläder
Vi åker som sagt till landet över helgen och enligt mig finns det inte mycket som slår ett par slitna jeans och en vit skjorta som uniform på landet. Jeans och vit skjorta är förvisso alltid ett väldigt säkert kort men just denna typen av lite större skjorta och slitna jeans andas för mig ledighet.

Bild: Have you broken the internet

Ord
På min pinterest så har jag en hel mapp med citat. Det går allt som oftast inflation i citat men detta är ett som jag tänker ska pryda väggen i min framtida walk in closet. Jag skulle dock vilja addera välklädd beroende på tillfället för att skiva under till ett hundra procent.

Källa: Naima Barcelona
Film
Förra helgen när vi hade en ovanligt lugn helg så passade vi på att se både "The theory of everything" och "Imitation game". Båda två ytterst sevärda men "the theroy of everything" är min favorit av de två filmerna. Hur som helst är det välinvesterade timmar att se dessa filmer en regnig söndag eller vilken annan dag som helst för all del.

Bild: IMDb
Musik
Min nya kollega har introducerat mig för Doris och att jag aldrig hört "What a lovely way" tidigare är synd och skam. Nu förgyller denna glada låt väldigt många av mina spotify-listor och den gör mig väldigt glad.
Bild: Lyssnandet 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar