fredag 23 januari 2015

Om jag var tvungen att välja

Bild: By Emma

Om jag var tvungen att välja en maträtt att äta resten så skulle det med all sannolikhet bli en klassisk löjromstoast. Det är så löjligt gott att jag skulle kunna äta det varje dag utan att tröttna. Sen att det går väldigt fort och är barnsligt enkelt är så klart ett stort plus. På andra plats på min lista av rätter som jag skulle kunna äta varje dag är köttbullar med klassiska tillbehör. Eller skaldjur.

Jag skulle egentligen mer än gärna tillbringat denna fredagkväll hemma med Henrik med precis en sådan här tallrik framför mig och ett seriemaraton som sysselsättning. Dock väntar först en afterwork med politik som tema innan soffan får bli mitt sällskap för resten av kvällen. I morgon åker vi till Stockholm för att vara borta i nio dagar. Det ska hinnas med två trettioårsfester, jobb, konferens i Dalarna, träffa mängder av kompisar och ett besök som rör bröllopet. Årets första månad har varit allt annat än lugn inser jag när det nästa är dags att summera den.

Nu kommer jag i fredagsstämning till denna låt. Tack till Weronika som åter igen berikat min spellista.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar