måndag 13 oktober 2014

Ljuset


När jag kom innanför dörren så möttes jag av solens sista strålar som strålande in genom våra fönster på ett helt fantastisk sätt. Nu är det inte lång tid kvar till det kommer att vara mörkt både när man lämnar hemmet och kommer hem. Jag tycker egentligen väldigt mycket om hösten men det mörker som följer med har jag svårt att förhålla mig till. I takt med att dagarna bli kortare så bli min energinivå därefter. Samtidigt så tycker jag om den kravlöshet som följer med höstens mörka kvällar då det är helt ok att tända ljus och krypa ihop under en filt på soffan framför serier eller en bok. 

Precis så tänker jag tillbringa kvällen idag. På soffan med en bok och andra delen av dokumentären om Zlatan. Gymmet avverkade jag på lunch och en betydande del av min middag blir rester från igår så jag behöver inte göra någon större insats.






1 kommentar:

  1. Så fint ljus på bikderna! Jag såg också dokumentären om Zlatan, riktigt inspirerande!

    SvaraRadera