måndag 6 oktober 2014

Alla dessa val

Att välja papperskvalitet är svårare än vad jag trodde. Det är alltså främst olika kvaliteter som syns här och inte färgval.
Om nästan exakt tio månader gifter vi oss och vi har kommit en liten bit i vår planering. Vigselplats, vigselförrättare och platsen för festen är bokat sedan ett par månader tillbaka. En av två toastmasters är tillfrågade, vår bröllopssvit är bokad och en massa val diskuteras fram och tillbaka. Jag har även börjat jakten på den perfekta klänningen och att prova brudklänning är både fantastiskt roligt och jätte, jättesvårt. 

Förra veckan hämtade jag massa pappersprover från Rum för papper som kommer att göra våra inbjudningar och andra trycksaker. Papperstyp, färgskala och den grafiska profil vi ska använda oss av står näst på tur av alla dessa beslut som ska fattas. 

Jag kommer inte att dela med mig så mycket av de faktiska val vi gör förrän i efterhand. Vi vill ju att våra gäster ska få bli lite överraskade. Däremot så kommer jag nog att dela med mig en del av planeringen här. Om det är något som är intressant? 

3 kommentarer:

  1. JAAAA!!! Så roligt att få följa! : )

    SvaraRadera
  2. Säger som ovan, men JAAAAAA! :)

    SvaraRadera
  3. Ja, absolut. Så kul att få följa och ett stort grattis till er!
    /Tina (som inte brukar kommentera men läser flitigt. Gillar verkligen din blogg)

    SvaraRadera