tisdag 22 juli 2014

Min önskelista

Idag åker vi till Sicilien och i morgon fyller jag 30 år. Vi lyckas faktiskt pricka in två jämna födelsedagar under vår vecka på Sicilien så jag räknar med en del festligheter. Eftersom jag inte befinner mig i landet och kommer att fira min 30 års dag först i September så har jag inte funderat på vad jag önskar mig direkt. Eller jag har faktiskt försökt men just nu önskar jag mig egentligen ingenting. 

Dock är jag ständigt på jakt efter smycken som jag kan bära varje dag. Detta armband från Sophie by Sophie känns som ett sådant. Även enkla örhänge i form av till exempel knutar står på önskelistan. En uppdaterad variant av min favoritparfym från Elie Saab skulle kunna bli en ny favorit i bardrumsskåpet. Jag har även kommit på att vi har en himla massa runda brickor men väldigt få fyrkantiga. Denna färgklick från Svenskt tenn hade gärna fått rymma frukostmaten på väg ut till vår balkong. En önskelista utan mässing från svenskt tenn känns inte komplett och både Kulan, tre kulor och hortus står ständigt på min lista. Även fina krokar från till exempel byggfabriken till vår hall och portionsformar från Le creuset  står på listan. Swedish grace är en sann klassiker och ett bra komplement till vår Corona-servis samt vår engelska blåvita variant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar