onsdag 4 juni 2014

Övre Husargatan 23 A

Stadshem här i Göteborg säljer just nu denna sekelskiftsdröm i Linné. En lägenhet fylld av vackra detaljer så som stuckaturer, dubbeldörrar, vackra fönster och ett runt vardagsrum. Planlösningen bjuder på en mängd udda vinklar och balkongen bidrar även den till den enorma charm som denna lägenhet besitter. Även om inredningen inte helt går i min smak så tar jag med mig en del inspiration när det kommer till tavelhängning och förvaring. 



Stadshem via hemnet.

2 kommentarer:

  1. Enligt min mening sönderrenoverade golv. Målade i svart, fruktansvärt. Förstör helheten förstår inte varför folk hela tiden ska hålla på och leka hantverkare. Förmodligen blir det mycket svårt om man vill återställa till normalt skick, att slipa räcker inte.
    Men stuckaturerna var fina om de nu är äkta. Kram och tack för fin positiv blogg.//Karro från Malmö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller faktiskt med dig gällande golven. Jag har generellt svårt för målade golv och dessa golv ser ut att vara målade. Däremot gillar jag mörkbetsade golv jättemycket...

      Jag tror nog att stuckaturerna är superfina och jag tror nog att de är äkta.. Vad tror du?

      Radera