onsdag 15 januari 2014

Pasta bolognese


Nu undrar nog en del av er om jag börjat äta pasta igen. Svaret på den frågan är nej, det har jag inte. Inte för att jag inte skulle kunna göra det då och då utan för att jag inte mår bra av den typen av mat och att jag hittat bättre och godare alternativ. Denna pasta kommer från A la eco och är gjord på Mungbönor. Pastan finns även gjord på soyabönor samt svarta bönor. Det är inte superofta jag äter denna pasta heller men efter ett hårt träningspass eller när suget efter en god pasta bolognese faller på så är detta ett bra alternativ. På bilden ovan har jag även i bladspenat och Broccoli och givetvis är rätten toppad med parmesan. 

2 kommentarer:

  1. Vet du om man kan köpa den någon annanstans än på nätet och jag hittar inte mungbönorna på hemsidan?

    Ser jättegott ut!

    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har köpt min på nätet och då fanns även mungbönor. Såg att den inte fanns nu. Sen har jag sett pastan på gröna boden och fram i gbg och även i höganäs saluhall samt ekoaffären i Sthlm . Finns säkert på fler ställe.

      Radera